Arnhemseweg 2A

7331 BK Apeldoorn

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Praktische Informatie

Van maandag tot en met vrijdag is de praktijk geopend van 8:00 tot 17:00 uur.

Telefonische bereikbaarheid:

Wij zijn telefonisch te bereiken tussen 8.00 uur en 10.30 uur (tót 10.00 uur maken wij afspraken). Tussen 11.10 en 12.00 uur zijn wij telefonisch te bereiken voor uitslagen en overige vragen, evenals tussen 13.30 uur en 16.00 uur.

Pauzes:

Van 10:30 tot 11:10 uur en van 12:30 tot 13:00 uur zijn wij uitsluitend bereikbaar voor spoed.

Tussen 16.00 uur en 17.00 uur zijn wij ook uitsluitend telefonisch bereikbaar voor spoed.

Buiten de openingstijden in de avond, nacht, het weekend en feestdagen belt u voor spoed de Huisartsenspoedpost Apeldoorn: 085 079 1110

Informatie over de waarneming in de vakanties van de praktijk, scholingen en andere bijzondere omstandigheden worden op de website aangegeven. 

De waarneming buiten kantoortijden is geregeld voor spoed en wordt verzorgd door de Huisartsenspoedpost Apeldoorn.

Openingstijden Huisartsenspoedpost Apeldoorn:

Iedere werkdag van 17:00 – 8:00 uur, in het weekend en op feestdagen 24uur per dag.

Adres en telefoonnummer Huisartsenspoedpost Apeldoorn: 

Albert Schweitzerlaan 31, 7334 DZ Apeldoorn

Telefoonnummer: 085-079 1110 

De Huisartenspoedpost Apeldoorn bevindt zich in het Gelre Ziekenhuis Apeldoorn naarst de Spoedeisende Hulp (dezelfde parkeerplaats). 

U wordt op afspraak gezien. Voor een afspraak moet u eerst telefonisch contact opnemen met de Huisartsenspoedpost. 

We zijn gevestigd aan de Arnhemseweg 2a aan de begane grond van het gebouw De Saffier. 

U kunt ons op verschillende manieren bereiken.

Met de fiets: u kunt aan de voorzijde van de praktijk u fiets parkeren aan de Arnhemseweg 2a zelf. 

Met het OV: NS-station en de busstation Apeldoorn zijn op loop afstand te bereiken. 

Met de auto: we hebben geen eigen parkeerplaats. Voor informatie over parkeren in de omgeving van de praktijk kunt u kijken op: https://www.prettigparkeren.nl/

Voor route informatie kunt u kijken op: Google Maps.

Huisarts of huisdokter

Is een gespecialiseerde arts die buiten de ziekenhuizen werkt. In het algemeen wordt de huisarts door mensen met gezondheidsproblemen in de ruimste zin als eerste aangesproken.

Verpleegkundig Specialist

Is een functie op hbo-masterniveau (opleiding hbo-verpleegkunde met een master) en neemt spreekuren van de huisarts over met oog voor verpleegkundige werkzaamheden.

Ze is zelfstandig bevoegd behandelaar en voert zowel medische als verpleegkundige handelingen uit op het gebied van huisartsgeneeskunde. Over meer complexe vragen/zorg overleg ze met de huisarts.

Doktersassistent

Is het eerste aanspreekpunt van de praktijk. De taken zijn onder andere: afspraken maken, triage, administratie van het patiëntenbestand, medische voorlichting geven aan patiënten en verschillende medisch technische handelingen verrichten zoals injecties geven, hartfilmpjes maken, oren uitspuiten, wondverzorging, hechtingen verwijderen, uitstrijkjes BVO maken, urineonderzoek en vele andere taken onder toezicht van de arts.

Praktijkondersteuner (POH)

Somatiek (POH-S)

Begeleidt patiënten met een lichamelijke chronisch aandoening, met name  diabetes, astma/COPD en hart- en vaatziekten. 

Zo geeft de praktijkondersteuner voorlichting over het ziektebeeld, begeleidt de patiënt bij medicatiegebruik en veranderingen in de leefstijl en voert controle onderzoeken uit.

GGZ (POH-GGZ)

Signaleert, diagnosticeert, intervenieert en ondersteunt bij psychische problemen in samenwerking met de huisarts.

Het doel is het helder krijgen van psychische aspecten van gezondheidsproblematiek, goede doorverwijzing en urgentiebepaling (triage), kortdurende begeleiding, psycho-educatie, continuïteit van zorg/ casemanagement en preventie.

Ouderen (POH-ouderen )

Is de spil in de zorg aan kwetsbare ouderen met multidomein problematiek en werkt samen met huisartsen, verpleegkundigen en andere partners.

Praktijkmanager

De praktijkmanager is de operationele spil in de huisartsenpraktijk en helpt de praktijk draaiende te houden door de bedrijfsvoering zowel kwalitatief als kwantitatieve optimaal te ondersteunen.

U kunt uw herhaalmedicatie aanvragen via de herhaalreceptenlijn. In het menu kiest u optie 3.

Ook kunt u via patiëntenportaal uw herhaalmedicatie aanvragen.

Heeft de huisarts of praktijkondersteuner u gevraagd bloed te laten prikken voor verder onderzoek?

Bloedprikken kan uitsluitend op afspraak op de prikposten van het Gelre ziekenhuis. Voor het telefonisch maken van een afspraak belt u 055-581 1210.

Via de volgende link kunt u digitaal uw afspraak maken: https://www.gelreziekenhuizen.nl/patient/bloedprikken/.

Als behandelende (huis)arts mogen wij over onze eigen patiënten geen verklaringen afleggen.

Wij houden ons in deze aan de richtlijnen van onze beroepsvereniging, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Geneeskunst (KNMG).

Via de volgende link kunt u hier meer over lezen waarom wij geen verklaringen geven: 

https://www.knmg.nl/actueel/publicaties/publicaties-per-onderwerp/geneeskundige-verklaring

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

thuisarts_logo

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
5
Last Page

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.

Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen
  • Lichamelijk onderzoek
  • Toegangslogboek
  • Verslaglegging
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten
  • Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.  

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch?

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. 

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

Call Now Button Ga naar de inhoud